0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Hoi marcelle,Nou geloof dat het niets wordt.Sylvie heeft het de hele week over de gym gehad, thomas zei iedere keer: ik wil niet ik ga niet.Vanmiddag dan ineens wel, dus hem toch meegenomen, hij wilde dat ik er bij zou blijven zitten.Prima knul doen we. Hij zei dat hij wel mee zou doen dan...Komen we daar: 2 nieuwe juffen én een meester.Tja.... je zag hem helemaal in zijn schulp terugkruipen. hebben langs de kant gezeten en naar Sylvie en de andere kindjes gekeken maar hij wilde écht niet.Zij ntoen boven gaan zitten op de tribune, toen kwam hij weer los, praatjes voor 10 maar ook zeggen: mama ik wil wel mee naar de gym maar niet meedoen, wil alleen op school gym.Prima, we doen het dus niet meer.groetjes,Astrid
Citaat van: astridmv3 op november 07, 2007, 16:12:10Nou geloof dat het niets wordt.Sylvie heeft het de hele week over de gym gehad, thomas zei iedere keer: ik wil niet ik ga niet.Vanmiddag dan ineens wel, dus hem toch meegenomen, hij wilde dat ik er bij zou blijven zitten.Prima knul doen we. Hij zei dat hij wel mee zou doen dan...Komen we daar: 2 nieuwe juffen én een meester.Tja.... je zag hem helemaal in zijn schulp terugkruipen. hebben langs de kant gezeten en naar Sylvie en de andere kindjes gekeken maar hij wilde écht niet.Zij ntoen boven gaan zitten op de tribune, toen kwam hij weer los, praatjes voor 10 maar ook zeggen: mama ik wil wel mee naar de gym maar niet meedoen, wil alleen op school gym.Prima, we doen het dus niet meer.groetjes,AstridHihi dit is mail aan je BSO therapeute neem ik aan? Tja zulke grote veranderingen zijn teveel, zeker als de les zelf nog niet vertrouwt is voor hem. Nieuwe leerkrachten (en dan gelijk zoveel) zijn wel heftig. Is het een idee om hem gewoon mee te nemen als Sylvie gaat gymmen? Dat hij eerst een tijd via de tribune kan kijken wat de les zelf inhoudt? Dat hij de volgordes van oefeningen en bijvoorbeeld gedrag van anderen kan bekijken? Vaak komen ze na een paar keer dan wel los. Iedere verandering is weer een grote stap, maar om hem dan gelijk weg te houden, bevestig je wel zijn angst.... Geen dwang, maar gewoon ruimschoots kat uit de boom laten kijken, tot hij zo vertrouwd is, dat de veranderingen niet meer zo heeeeel erg "eng" zijn. Als er dan veranderingen zijn, zal je het aan zijn gedrag wel merken (overactief of overcompenseren of juist extra stil of juist niet willen eten...) maar zal hij wel steeds "makkelijker" worden. Hij zal altijd wel moeite hebben, maar zie het bij kindjes om mij heen dat het in de loop der tijd wel beter gaat. Groetjes Nynke
Nou geloof dat het niets wordt.Sylvie heeft het de hele week over de gym gehad, thomas zei iedere keer: ik wil niet ik ga niet.Vanmiddag dan ineens wel, dus hem toch meegenomen, hij wilde dat ik er bij zou blijven zitten.Prima knul doen we. Hij zei dat hij wel mee zou doen dan...Komen we daar: 2 nieuwe juffen én een meester.Tja.... je zag hem helemaal in zijn schulp terugkruipen. hebben langs de kant gezeten en naar Sylvie en de andere kindjes gekeken maar hij wilde écht niet.Zij ntoen boven gaan zitten op de tribune, toen kwam hij weer los, praatjes voor 10 maar ook zeggen: mama ik wil wel mee naar de gym maar niet meedoen, wil alleen op school gym.Prima, we doen het dus niet meer.groetjes,Astrid
Tjonge Astrid... lijkt wel of Thomas een doorsnee jongetje is! Wat een vooruitgang al! Helemaal super en helemaal trots denk ik zo?
Sylvie drie ochtenden, da's luxe... hier moet je ochtend en middag pakken, ochtend en ochtend zit bomvol, kom je niet tussen. Mijn kids zijn trouwens nooit naar psz gegaan, hadden er pas met drie en een half echt behoefte aan, maar dat was nog te overbruggen tot ze naar school mochten.
Fijn dat ze allemaal zo positief zijn over Sylvie en Thomas! Dat doet je moederhart goed!
Maar zou zelf liever een school kiezen waar alle kinderen uit één gezin ook op één locatie zouden kunnen komen. Wij hebben hier ook twee locaties, maar je kan dus kiezen welke locatie je wilt. Beide locaties bieden alle groepen, behalve dan groep acht, die zit alleen op andere locatie (ivm laag leerlingenaantal groep acht)Groetjes Nynke
Oei lastig Astrid,Beginnen beide locaties op hetzelfde tijdstip? Of ligt het zo dicht bij elkaar dat je alsnog beide kinderen kan wegbrengen? Wat een grote school is het dan eigenlijk!
Mijn gevoel zit meer bij scenario B, ze stromen dan in in een groep waar kinderen al aan school gewend zijn (toch?) Dus de ouderen kunnen de jongeren helpen. Het herverdelen vind ik niet echt super, hebben ze net vriendjes gemaakt, worden de groepen al weer gehusseld.
Ik zou ook voor optie B kiezen..Reden: Herverdeling in de groepen geeft alleen maar onrust, zelfde groep en zelfde juf/meester om mee te starten, en ik merk bij Gabriël dat ze de instromende kinderen vaak heel aardig vindt en er ook met diverse vriendin is geworden (in hoeverre je vriendin bent op de kleuterschool) Ook jongere in de klas werkt bij Gabriël goed, ze is vrij sociaal en ze vindt het leuk om de jongste te helpen.
Wat is dat lastig he astrid? Hoofdpijn en buikpijn zijn zo ongrijpbaar... kan ontlading van de spanning rond de sint zijn, kan zijn dat hij weer naar osteopaat moet of dat hij grieperig is... idd maar even in de gaten houden en afwachten.Groetjes Nynke