Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.nl Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes af te spelen zonder extra codes te plaatsen. Plaats url van het filmpje (youtube, liveleak, etc) in je post en het forum maakt er bij bekijken of plaatsen automagisch een speler van.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. September 09, 2010, 09:00:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: traktatie Thymen + verjaardagstaarten  (gelezen 1504 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mamaMarije
Super Mama

Lief: +25/-0

« Gepost op: Juni 24, 2009, 22:10:19 »

Deze zijn voor de kindjes uit zijn klas

Cakejes met erop een rondje gekleurd fondant en een 5'je van gekleurd fondant.

Close upje

Voor de juffen meesters is nog niet klaar, maar dat zijn ook cakejes en daarop chocoglazuur en dan een 5'je van wit fondant.
« Laatste verandering: Juli 02, 2009, 21:08:46 door mamaMarije » Gelogd
Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
« Gepost op: Juni 24, 2009, 22:10:19 »

Ageeth
Super Mama

Lief: +37/-0

Have a nice day, unless you made other plans

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 24, 2009, 22:23:13 »

Jummie jummie!
Ziet er heerlijk uit!

Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +50/-1

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 24, 2009, 23:38:12 »

WOW wat een werk!!!! Mijn complimenten! Kan ze bijna proeven... (al mag ik ze niet)
knuffel Nynke

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Nicole
Moderator
Super Mama

Lief: +11/-0

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 25, 2009, 08:21:21 »

Ziet er leuk uit Geesje, veel plezier met trakteren vandaag !!!!

daan28
Super Mama

Lief: +8/-0

Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter

« Antwoord #4 Gepost op: Juni 25, 2009, 09:08:00 »

ziet er leuk uit,veel plezier vandaag
mamaMarije
Super Mama

« Antwoord #5 Gepost op: Juni 25, 2009, 11:09:18 »

Meneer is vanochtend helemaal trots naar school gegaan, gewapend met traktatie!
Voor de gelegenheid had mama de auto maar mee, want 3 kinderen, een wagen en 2x traktatie... gaat niet werken  Knipoog

@Nynke en Ageeth, helaas ze zijn niet hypo allergeen nee... koemelk vrij wel.
Niet omdat er allergische kindjes in die groep zitten, maar omdat ik cake ed toch eigenlijk inmiddels standaard zo maak.

En qua werk valt mee hoor.
Het meeste werk was om het fondant op kleur te brengen en goed egaal te krijgen. Was voor het eerst dat ik daarmee iets deed. Thymen wou eerst piraatjes, maar toen had ik een proefje gemaakt en ook een 5'je voor de juffen en meesters... en dat moest het worden. Jippiee!!! Want 24 piraatjes was me niet gelukt, das een werk pffff. Dit was kleuren, uitrollen en steken maar  goei van je!

De cakejes moesten natuurlijk wel gebakken worden, maar met een extra muffinblik van de buren ging dat ook redelijk vlot en Roland was de 2e bak beslag aan het maken toen ik bezig was met versieren van de serie die al klaar was. Dus dan valt het wel mee.

Matthijs had trouwens die piraatjes gezien en besloten dat hij die dan wel kon trakteren als hij 4 werd.... daar moet mama nog even heel lang over nadenken  das lekker!
Marloes V.I.P.
Superplusmama
Super Mama

Lief: +21/-2

« Antwoord #6 Gepost op: Juni 25, 2009, 13:15:00 »

Ow Geesje, dat ziet er lekker uit hoor!  das fijn Krijg er spontaan trek van. (kan je voor 29 augustus ook een serie met de zeven erop maken, hoef er maar veertig!)
superlynn
Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #7 Gepost op: Juni 25, 2009, 13:32:41 »

Hi,

super gezellig zeg, al die vijfjes.
X

jochemsmama
Super Mama

« Antwoord #8 Gepost op: Juni 29, 2009, 22:36:08 »

Goed gelukt, Geesje! Met dat fondant kun je echt prachtige dingen maken. Heb ooit eens een workshop taart maken gehad, eerst heerlijk knoddelen met de kleurstof en kneden en daarna creeëren maar. Leuk!

mamaMarije
Super Mama

« Antwoord #9 Gepost op: Juni 29, 2009, 22:40:56 »

ze waren schoon op trouwens  das lekker!
Juf was ook voor de kindervariant gegaan... had het kunnen weten, das een lekkere zoetekauw haha.

Zal als het camerakabeltje weer terug is van mijn ouders eens de baksels voor zijn 'echte verjaardag' plaatsen.

En heb net taart voor mijn broertje uit de oven getrokken.
Die was hier dus ook gister, dus die had zoiets: goeie shit!!! (normaliter maak ik de cijfertaart met cake en laagje jam ertussen, maar had deze keer echte taartmix en dan met een laagje room ertussen). Dus ik grapte dat hij dan wel een taart cadeau kon krijgen op zijn verjaardag. Was een deal, verder hoefde hij dan niks  das lekker!
Dus morgen nog even afmaken en eind van de middag gewapend met taart (en oh ja 3 kinderen) naar mijn broertje zijn verjaardag toe.

Dat fondant is idd leuk spul, maar vind het zelf veels te zoet  bloost de pan uit
Dus leuk voor kindercakejes/ taartjes of op een grote taart als kleine versiering ofzo, maar niet van die hele taarten (die er wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gaaf uit zien!!!!)
jochemsmama
Super Mama

« Antwoord #10 Gepost op: Juni 29, 2009, 22:43:55 »

Oh, maar die taart die ik toen gemaakt heb, is ook nooit opgegeten hoor. Was veel te mooi! Was een ingepakte tullenband, versierd met sinterklaas decoraties, dus die heeft een tijdje op tafel gestaan en is toen zo de vuilnisbak ingegleden.
Maareh... je bent lekker aan het bakken, zeg. Ben begin augustus weer in Stadskanaal voor een verjaardag, kan ik nog een bestelling plaatsen?  Knipoog

mamaMarije
Super Mama

« Antwoord #11 Gepost op: Juni 30, 2009, 20:33:14 »

wat moet het worden haha
mamaMarije
Super Mama

« Antwoord #12 Gepost op: Juni 30, 2009, 20:37:30 »

De nog vrij kale 5

Thymen wilde dit jaar een autotaart.... en was gelukkig tevreden met mama's oplossing daarvoor haha.
Had dus auto kaarsenstandertjes en die kunnen nog rijden ook, dus helemaal goed  Knipoog

Voor de ochtend had ik een klein mini taartje gemaakt. Mijn nicht + man kwamen toen nog en dan wil ik natuurlijk ook taart serveren, maar nog niet de 5 aansnijden... (zie dat de chocolaatjes er zo wel heel erg uitspringen hihi zo donker was het allemaal niet).

En nog simpel voor erbij een kwartaart, maar als we dan toch taarten 'showen' dan alles maar.
dana-dune
Global Moderator
Super Mama

Lief: +750/-1

TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY

« Antwoord #13 Gepost op: Juni 30, 2009, 20:58:28 »

Wow Geesje, je bent een echte taartenbakker zie ik!!

Vooral die kwarktaart lijkt me heerlijk... smile

Zelf maak ik regelmatig Monchou, ook zoiets heerlijks!

knuffel

Nicole
Moderator
Super Mama

Lief: +11/-0

« Antwoord #14 Gepost op: Juni 30, 2009, 21:20:30 »

Zo voel ik me nu telkens als ik iets zie lees of hoor over BB!!!! Zo voel ik me nu telkens als ik iets zie lees of hoor over BB!!!! Zo voel ik me nu telkens als ik iets zie lees of hoor over BB!!!!  ziet er lekker uit hoor allemaal mmmmmmm

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: